Ajándék öntörvényű gyermekek szüleinek :)

Fogadjátok szeretettel.


AMIKOR NEVETTEM, APÁM SÍRT
Kisgyerekként
Bármit mondtak,
Az ellenkezőjét tettem.
Ne tüzeskedj!
Tüzeskedtem.
Ne pancsolj!
Pancsoltam.

Apám okos ember volt,
Hozzám fordítva szólt.

Egyik este
A malomból
Hazajövet
Fiam – szólt –, a szamarat ne
Hajtsd keresztül a folyón!

Gonoszkodva válaszoltam:
Mostanáig
Bármit mondtál,
Az ellenkezőjét tettem.
Ez alkalommal legyen
Kérésed szerint.


Gyeplőjét elengedtem,
Szamaram
Haladt a gázló felé,
Megijedt a mély víztől
Vízbe hullottak a lisztes zsákok
Nevettem, apám sírt.

Elrepült az idő
Csodálkozom is,
Nevetek is
A világ dolgain.
Mai történetként,
Ha elmesélném
Viselt dolgaimat,
Csak kacagna a világ.
ÍME A KAPU!
Egy nyári reggel anyám
Aki félt a betörőktől,
Lelkemre kötötte, hogy
El ne mozduljak a kertkapuból.
Odaültem a küszöbre,
Őrizni az üres házat.


Délután szilvát eszegettem, amikor
Megjött a faluból nénikém.
Indultam, hogy szóljak anyámnak,
De eszembe jutott a kérése,
Leemeltem, hátamra vettem a kaput.

Tétlenkedő sosem voltam
Daloltam a tó felé sétálva
A fodrozódó víznek.

Anyám elcsodálkozott
Meglátván a hátamon a kaput
„Mi történt, fiam?”
Megnyugtattam ekképpen:
Megjött a nénikém,
Otthon vár,
S mert szófogadó vagyok
Íme a kapu!

Még ma is fülembe cseng
Anyám harsány kacagása.

Minden gyerek gyűjti
A felejthetetlen élményeket,
Ti is élvezzétek
Gyerekkorotokat!

ui. Az idézet innen származik.

A bejegyzés trackback címe:

https://aron.blog.hu/api/trackback/id/tr641055897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thinuviel 2009.04.28. 08:39:16

No igen! Nagyon jó gondolat, és kedes a vers!

masika 2009.04.28. 11:29:54

Ez nekem is nagyon tetszik!
süti beállítások módosítása